ZARZĄDZENIE NR 2/2019 Z DNIA 13 MARCA 2019 R.
DZIEKANA WYDZIAŁU PRAWA I ADMINISTRACJI UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO
W SPRAWIE REGULAMINU CENTRUM BADAŃ NAD PRAWNYMI ASPEKTAMI TECHNOLOGII BLOCKCHAIN
Na podstawie § 14 ust. 1 i ust. 3 Regulaminu Wydziału Prawa i Administracji, stanowiącego załącznik do uchwały nr 250 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Wydziału Prawa i Administracji (Monitor UW nr 6B, poz. 290), zarządzam, co następuje:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Centrum Badań nad Prawnymi Aspektami Technologii Blockchain, zwane dalej „Centrum”, jest jednostką organizacyjną Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, zwanego dalej „Wydziałem”, utworzoną w dniu 14 stycznia 2019 r. w drodze uchwały Rady Wydziału, wydanej na podstawie § 3 ust. 1 i § 4 ust. 1 Regulaminu Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, stanowiącego załącznik do uchwały nr 250 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Wydziału Prawa i Administracji (Monitor UW nr 6B, poz. 290).
- Regulamin Centrum, zwany dalej „Regulaminem”, określa cele i zakres działania Centrum oraz zasady powoływania i odwoływania jego organów.
CELE I ZADANIA CENTRUM
§ 2
Do celów i zadań Centrum należy:
- analiza i prowadzenie badań naukowych dotyczących problemów związanych z technologią rejestrów rozproszonych,
- organizowanie wydarzeń naukowych (wykładów, konferencji, seminariów, konwersatoriów, sympozjów) poświęconych aspektom prawnym technologii rejestrów rozproszonych,
- przygotowywanie publikacji naukowych oraz popularyzatorskich dotyczących zadań Centrum,
- wspomaganie przedsięwzięć dydaktycznych, których celem jest upowszechnianie wiedzy na temat problematyki rejestrów rozproszonych,
- udział w krajowych i zagranicznych wydarzeniach i projektach badawczych dotyczących aspektów prawnych technologii rozproszonych,
- współpraca z organami władzy publicznej, organizacjami pozarządowymi, krajowymi i zagranicznymi instytucjami naukowymi oraz innymi podmiotami w zakresie dotyczącym aspektów prawnych technologii rejestrów rozproszonych,
- współpraca z pracownikami Uniwersytetu Warszawskiego oraz innych uczelni, studentami i innymi osobami w zakresie dotyczącym aspektów prawnych technologii rejestrów rozproszonych,
- występowanie do organów władzy publicznej z ekspertyzami, opiniami i stanowiskami w sprawie projektów aktów prawnych, programów politycznych i innych inicjatyw, które odnoszą się do technologii rejestrów rozproszonych, a także sygnalizowanie potrzeb podjęcia przez te organy działań w tym obszarze.
ORGANIZACJA CENTRUM
§ 3
Organami Centrum są Kierownik Centrum i Kapituła Centrum.
§ 4
- Kierownik Centrum jest powoływany przez Dziekana Wydziału spośród pracowników Wydziału, na wniosek Kapituły Centrum.
- Kadencja Kierownika Centrum trwa 4 lata, z zastrzeżeniem ust. 3, i rozpoczyna się w dniu określonym w akcie powołania.
- Kadencja dotychczasowego Kierownika Centrum trwa do czasu powołania nowego Kierownika. Jeżeli nowy Kierownik Centrum nie zostanie powołany w ciągu 14 dni od dnia wygaśnięcia kadencji dotychczasowego Kierownika, nowego Kierownika wyznacza Kapituła Centrum.
§ 5
- W skład Kapituły Centrum wchodzi Kierownik Centrum, jako przewodniczący, oraz od 2 do 4 członków, w tym członkowie-założyciele Centrum. Listę członków-założycieli Centrum zawiera załącznik do niniejszego zarządzenia.
- Kapituła Centrum może powołać, spośród członków naukowych Centrum, o których mowa w § 8, Sekretarza Kapituły, określając jego szczegółowy zakres zadań.
- Zastępcami Kierownika Centrum są pozostali członkowie Kapituły Centrum.
- Członkiem Kapituły Centrum może być wyłącznie pracownik Wydziału.
- Członków Kapituły Centrum powołuje i odwołuje Dziekan na wniosek Kierownika Centrum.
- Kapituła Centrum podejmuje uchwały większością głosów.
- Oświadczenia w imieniu Kapituły Centrum może składać każdy jej członek.
§ 6
- Kapituła Centrum może powołać Radę Programową Centrum, zwaną dalej „Radą”, oraz jej przewodniczącego, spośród wybitnych przedstawicieli nauki lub osób wyróżniających się wiedzą z zakresu nowych technologii, i określić zakres jej zadań.
- O powołaniu Rady oraz jej przewodniczącego, a także o odwołaniu członka Rady Kapituła Centrum zawiadamia Dziekana, który może zażądać pisemnego uzasadnienia decyzji o powołaniu lub odwołaniu.
§ 7
- Centrum może zawierać porozumienia w sprawie współpracy z organami władzy publicznej, organizacjami pozarządowymi, w tym stowarzyszeniami lub fundacjami, a także innymi podmiotami.
- O zawarciu lub zerwaniu porozumienia, o którym mowa w ust. 1, Kapituła Centrum zawiadamia Dziekana.
§ 8
- Członkami naukowymi Centrum mogą być pracownicy lub absolwenci Wydziału, innych wydziałów Uniwersytetu Warszawskiego i innych uczelni, a także studenci oraz inne osoby wyróżniające się wiedzą z zakresu nowych technologii.
- Członka naukowego Centrum powołuje i odwołuje Kapituła Centrum.
- Szczegółowy zakres zadań członka naukowego Centrum określa Kierownik Centrum lub Kierownik Sekcji, o której mowa w § 9.
§ 9
- Kapituła Centrum może postanowić o wyodrębnieniu w ramach Centrum nie więcej niż 6 jednostek badawczych, zwanych „Sekcjami”, określając zakres ich zadań.
- Kierownik Sekcji jest powoływany i odwoływany przez Kapitułę Centrum. Ta sama osoba może być kierownikiem jednej lub kilku Sekcji.
- Kapituła Centrum, po zasięgnięciu opinii Kierownika Sekcji, może skierować członka naukowego Centrum do współpracy z określoną sekcją.
ZMIANA REGULAMINU
§ 10
Zmiana niniejszego zarządzenia jest dokonywana w drodze zarządzenia Dziekana, wydanego na wniosek Kapituły Centrum lub po uzyskaniu pozytywnej opinii Kapituły Centrum.
PRZEPISY PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE
§ 11
- Kadencja Kierownika Centrum, powołanego przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, jest liczona od dnia wejścia w życie zarządzenia.
- W dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia Kapitułę Centrum tworzą członkowie-założyciele Centrum.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
ZAŁĄCZNIK
Członkowie-założyciele Centrum Badań nad Prawnymi Aspektami Technologii Blockchain:
- Michał Dymiński
- Marcin Wiącek
- Sławomir Żółtek


kontakt:
- blockchain@wpia.uw.edu.pl
- 22 55 24 606
- 22 55 24 341